Νά κλείνεις τά αὐτιά σου στίς διαβολές ἐναντίον ἱερέων

Πρέπει ὅμως νά κλείνης τά αὐτιά σου καί στίς διαβολές ἐναντίον τῶν ἄλλων, ὅπως προστάζει ἡ ἐντολή τοῦ Θεοῦ: «Δέν θά λάβης ὑπ' ὂψιν σου κατηγορία ἀστήρικτη» (Ἐξ. 23,1). Καί μάλιστα, τότε πρέπει νά ἀπωθῆς τίς διαβολές, ὅταν τύχη νά εἶναι ἱερωμένοι ἐκεῖνοι γιά τούς ὁποίους λέγονται αὐτές οἱ διαβολές καί οἱ κατηγορίες. Γι' αὐτό καί ὁ Ἀπόστολος παραγγέλλει στόν Τιμόθεο: «Μή δέχεσαι κατηγορία ἐναντίον πρεσβυτέρου, ἐκτός ἄν στηρίζεται σέ δύο ἤ τρεῖς μάρτυρες» (Α΄ Τιμ. 5,19).
Ἄνοιγε λοιπόν τό ἕνα αὐτί γιά νά ἀκοῦς τά λόγια τοῦ διαβολέα, σύμφωνα μὲ τό παράδειγμα τοῦ Ἀλέξανδρου τοῦ Μακεδόνα. Μήν ἀνοίξης ἀμέσως καί τά δύο αὐτιά στά λόγια τῶν διαβολέων καί μήν στηρίξης τίς ἀποφάσεις καί τήν ψῆφο σου σ' αὐτά καί καταδικάσης ἐρήμην, ὅπως λέγεται, χωρίς δηλαδή νά εἶναι παρών καί αὐτός πού διαβάλλεται. Γιατί πολλές ἄδικες καί παράλογες ἀποφάσεις ἀκολουθοῦν ἀπό αὐτούς τούς διαβολεῖς.
Γι' αὐτό καί ὁ Μέγας Βασίλειος λέει ὅτι οἱ διαβολεῖς ἀδικοῦν τρεῖς πλευρές· «τόν ἑαυτό τους, γιατί ψεύδονται· αὐτούς πού τούς ἀκοῦν, γιατί συναρπάζοντάς τους τούς ἐξαπατοῦν· καί αὐτούς πού διαβάλλουν, γιατί ἀδικοῦν τήν ἀγαθή τους ὑπόληψι καί τιμή».
«Ἐξ αἰτίας αὐτοῦ, παρακαλῶ, τήν ἀγάπη σας ἐν Χριστῷ, νά μήν ἀποδέχεσθε ὡς ἀληθινές τίς διαβολές πού προέρχονται ἀπό μία μόνο πλευρά. Γιατί ὅπως ἔχει γραφῆ, ὁ νόμος δέν κρίνει κανέναν, ἄν δέν ἀκούση πρῶτα καί δέν γνωρίση τί ἔκανε. Πρέπει λοιπόν νά μήν σωπαίνουμε στίς διαβολές, ὄχι γιά νά ἐκδικάσουμε αὐτούς μέ ἀντιλογία, ἀλλά γιά νά μή ἐπιτρέπουμε τήν εὐόδωσι τοῦ ψεύδους καί νά μήν ἀφήνουμε στή βλάβη τούς ἐξαπατημένους».
Διάβασε καί τόν βίο τοῦ Ἰωάννη τοῦ ἐλεήμονα, καί ἐκεῖ θά βρῆς πολλά παραδείγματα γιά τό ὅτι δέν πρέπει νά ἀκοῦς τίς διαβολές καί νά καταδικάζης εὔκολα.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ
ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΒΕΝΕΔΙΚΤΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ, ΕΚΔΟΣΗ
ΣΥΝΟΔΙΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ ΙΕΡΑ ΚΑΛΥΒΗ «ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ Α΄» ΝΕΑ ΣΚΗΤΗ ΑΓΙΟΝ
ΟΡΟΣ